Єдина можливість уберегти свої поля від насіння невідомого походження -співпрацювати винятково тільки з офіційними дистриб'юторами насіннєвих компаній. Це - 100% гарантія того, що ви придбаєте якісний насіннєвий матеріал та засоби захисту.
«Вам насіння якого: простроченого чи фальсифікованого?» - під такими й схожими заголовками журналісти «Села полтавського» неодноразово розповідали читачам про приховану загрозу неякісного насіннєвого матеріалу. Особливо ж «чорний» ринок оживає в час-пік, коли господар готується до нового аграрного сезону. І найбільше хочеться горе-насінникам замаскувати свою продукцію під ім'я відомого бренду, і чим авторитетнішого, тим краще. Із цією проблемою на Полтавщині зіткнулися й виробники насіння світового рівня - компанія «Сингента». Її представники - директор північного регіону компанії «Сингента» Олександр Воропін та регіональний технічний експерт Геннадій Малина -завітали цими днями до редакції газети, щоб поінформувати аграріїв: не все те «Сингента», що «Сингентою» звуть.
Так, за останні роки офіційний ринок насіння соняшнику компанії «Сингента- на Полтавщині становить понад 50%, кукурудзи - 15%. Це означає, що кожне 5-6 поле олійних в області засіяне «синген-тівським» насінням. Більше того, полтавські аграрії за останні п'ять років чи не першими в Україні почали отримувати врожаї соняшнику за 40 ц/га завдяки «Сингенті». І до сьогодні наші товаровиробники утримують цю високу планку з урожайності олійних, займаючи 1-2 місце в державі серед інших областей, Добре проявляють себе й гібриди кукурудзи, стійкі до вилягання, стресових факторів і хвороб, показники якиху 100-120 ц/га цьогоріч нікого не здивували. Позаяк високий потенціал насіння «Сингенти» йде в унісон із відповідно розробленими засобами захисту рослин.
- Мене як керівника північного регіону турбує така дилема: деякі господарства купують високоякісне насіння і вносять під нього сумнівні засоби захисту й, навпаки, купують регіональні препарати, а насіння не відповідне. Економлять сотні гривень, а втрачають тисячі на гектарах, - почав розмову Олександр Воропін, - і це велика проблема. В основному, щоб отримати максимальний результат, товаровиробники використовують і регіональне насіння, і засоби захисту. Але останнім часом почастішали випадки, коли сумнівні люди реалізовують сумнівну продукцію, і певний контингент аграріїв потрапляє на гачок дешевизни. Було й таке, що наші спеціалісти отримували по 2-7 дзвінків із подібними наріканнями. Причому географія дзвінків виходила за межі області. Представники «Сингенти» відразу ж реагували на всі запити. Як наслідок, відправляли зразки насіння в спеціалізовану київську лабораторію на дослідження, й зроблений електрофорез показував, що даний матеріал зовсім не відповідає «сингентівським» гібридам. Було чимало випадків, коли ми попереджали можливість купівлі неякісного насіння чи засобів захисту, перевіряючи на прохання сільгоспвиробника номер партії товару. Зрозуміло, чому фальсифікатори насіння женуться за світовими іменами, адже, приміром, годинник «Чайка- навряд чи підроблятимуть, а от «Ролекс» - то інша справа.
- Скажіть, будь ласка, як виглядає підробка «Сингенти», чи можна її впізнати візуально та що потрібно знати сільгоспвиробнику, щоб не купити кота в мішку?
- із фальсифікатом уперше ми зіткнулися 5 років тому. Тоді це були поодинокі випадки й навіть візуальні ознаки того, що це не оригінал «Сингенти», були досить явними й очевидними - видавала якість паперу, непритаманний нашій продукції шрифт. Але з кожним роком на око підробку під чисту монету маскують усе старанніше, в тому числі й за допомогою високого рівня друкарських можливостей. Що ж до насіння, то «сингентівський» соняшник має темно-синій колір із матовим відблиском, підробка -синьо-перламутрова. Єдина можливість уберегти свої поля від насіння невідомого походження -співпрацювати винятково тільки з офіційними дистриб'юторами насіннєвих компаній. Це - 100% гарантія того, що ви придбаєте якісний насіннєвий матеріал та засоби захисту. Ми завжди готові до запитань, до дзвінків, консультацій клієнтів. Більше того, компанією «Сингента» ведеться активна робота щодо захисту своєї продукції (розробка нового маркування, нанесення голограм на тару із засобами захисту). Також у структурі компанії найближчим часом функціонуватиме відділ по боротьбі із фальсифікатом на міжнародному рівні.
Але якщо неякісне насіння веде до зменшення урожайності, неврожаїв і збитків, то шкода від фальсифікованих засобів захисту в рази більша. «Окрім того, що такими бодягами можна знищити врожай цього року, просто спалити заживо, відбувається колосальне забруднення земель сільгосппризначення на найближчі десятиріччя, - зауважує Олександр Воропін, -хто продає й застосовує ці речі, не задумуються над наслідками. Та й та особа, яка працює із сумнівними препаратами, шкодить своєму здоров'ю не менше».
Інша річ - офіційно зареєстровані засоби захисту від компанії «Сингента», яка своїм ключовим напрямком у роботі вважає безпеку для навколишнього середовища. Кожен препарат проходить багатоступеневу очистку, тестується на десяток показників із питань екобезпеки, а після потрапляння в грунт розпад наявних у ньому сполук відбувається природним шляхом. Навіть пакети компанії «Сингента» завдяки додаванню до поліетилену кукурудзяного крохмалю через 2-3 роки після попадання в землю перетворюються на мінеральне добриво, в той час як звичний целофан зникає тільки через три століття. «Хоча в сучасному вигляді компанія «Сингента» розпочала свою діяльність лише в 2000 році, заснована вона на давній виробничій традиції, якій уже майже 250 років, - зауважив Олександр Воропін, - тож авторитет компанії -це праця не одного дня, в якій нині бере участь більше ніж 25000 фахівців із понад 90 країн світу. Своєю діяльністю ми сказали вагоме слово в сільському господарстві України й Полтавщини зокрема, на відміну від сумнівних виробників-одноденок, у своїй співпраці з клієнтами компанія «Сингента» вибудувала власну стратегію взаємин; ми не розділяємо клієнтів на крупні холдинги чи фермерські господарства, а йдемо з ними пліч-о-пліч, в унісон».
Візьміть калькулятор і підрахуйте...
Цінова політика підробленого контрафакту в середньому на половину дешевша від оригіналу. Але якщо насіннєвий потенціал товарного соняшнику «Сингенти» становить більше ніж 35 ц/га, то з підробок понад 15% ніхто не отримує. Підрахуймо все на калькуляторі.
Фальсифікат. 15ц/га (1,5 т/ га)*3500 грн/т (середня ціна соняшнику )=5 тис. 250 грн.
Оригінал. 35 ц/га (3,5т/га)*3500 грн/т {середня ціна соняшнику)=12 тис. 250 грн.
Економлячи 350 грн на підробленому насінні, виробник втрачає 7 тис. грн/га. Оскільки середньо-статистичне поле соняшнику складає 100 га, то збитки збільшуються в рази.
За інформацією газети «Село Полтавське» 17.02.2012
Інтерв'ю Оксани Лукаш