Стережіться насіннєвого фальсифікату

Єдина мож­ливість уберегти свої поля від насіння невідомого походження -співпрацювати винятково тільки з офіційними дистриб'юторами насіннєвих компаній. Це - 100% гарантія того, що ви придбаєте якісний насіннєвий матеріал та засоби захисту. 

«Вам насіння якого: простроченого чи фальсифікованого?» - під такими й схожими заголовками журналісти «Села полтавського» неодноразово розповідали читачам про приховану загрозу неякісного насіннєвого матеріалу. Особливо ж «чорний» ринок оживає в час-пік, коли господар готується до нового аграрного сезону. І найбільше хочеться горе-насінникам замаскувати свою продукцію під ім'я відомого бренду, і чим авторитетнішого, тим краще. Із цією проблемою на Полтавщині зіткнулися й виробники насіння світового рівня - компанія «Сингента». Її представники - директор північного регіону компанії «Сингента» Олександр Воропін та регіональний технічний експерт Геннадій Малина -завітали цими днями до редакції газети, щоб поінформувати аграріїв: не все те «Сингента», що «Сингентою» звуть.

Так, за останні роки офіційний ринок насіння соняшнику компанії «Сингента- на Полтавщині стано­вить понад 50%, кукурудзи - 15%. Це означає, що кожне 5-6 поле олійних в області засіяне «синген-тівським» насінням. Більше того, полтавські аграрії за останні п'ять років чи не першими в Україні поча­ли отримувати врожаї соняшнику за 40 ц/га завдяки «Сингенті». І до сьо­годні наші товаровиробники утри­мують цю високу планку з урожай­ності олійних, займаючи 1-2 місце в державі серед інших областей, До­бре проявляють себе й гібриди ку­курудзи, стійкі до вилягання, стре­сових факторів і хвороб, показники якиху 100-120 ц/га цьогоріч нікого не здивували. Позаяк високий по­тенціал насіння «Сингенти» йде в унісон із відповідно розробленими засобами захисту рослин.

- Мене як керівника північного регіону турбує така дилема: деякі господарства купують високоякісне насіння і вносять під нього сумнівні засоби захисту й, навпаки, купують регіональні препарати, а насіння не відповідне. Економлять сотні гривень, а втрачають тисячі на гек­тарах, - почав розмову Олександр Воропін, - і це велика проблема. В основному, щоб отримати макси­мальний результат, товаровироб­ники використовують і регіональ­не насіння, і засоби захисту. Але останнім часом почастішали ви­падки, коли сумнівні люди реалізо­вують сумнівну продукцію, і певний контингент аграріїв потрапляє на гачок дешевизни. Було й таке, що наші спеціалісти отримували по 2-7 дзвінків із подібними наріканнями. Причому географія дзвінків виходи­ла за межі області. Представники «Сингенти» відразу ж реагували на всі запити. Як наслідок, відправля­ли зразки насіння в спеціалізовану київську лабораторію на досліджен­ня, й зроблений електрофорез по­казував, що даний матеріал зовсім не відповідає «сингентівським» гі­бридам. Було чимало випадків, ко­ли ми попереджали можливість ку­півлі неякісного насіння чи засобів захисту, перевіряючи на прохання сільгоспвиробника номер партії то­вару. Зрозуміло, чому фальсифіка­тори насіння женуться за світовими іменами, адже, приміром, годинник «Чайка- навряд чи підроблятимуть, а от «Ролекс» - то інша справа.

 - Скажіть, будь ласка, як ви­глядає підробка «Сингенти», чи можна її впізнати візуально та що потрібно знати сільгоспвиробни­ку, щоб не купити кота в мішку?

- із фальсифікатом уперше ми зіткнулися 5 років тому. Тоді це бу­ли поодинокі випадки й навіть візу­альні ознаки того, що це не оригінал «Сингенти», були досить явними й очевидними - видавала якість па­перу, непритаманний нашій про­дукції шрифт. Але з кожним роком на око підробку під чисту монету маскують усе старанніше, в тому числі й за допомогою високого рів­ня друкарських можливостей. Що ж до насіння, то «сингентівський» соняшник має темно-синій колір із матовим відблиском, підробка -синьо-перламутрова. Єдина мож­ливість уберегти свої поля від насіння невідомого походження -співпрацювати винятково тільки з офіційними дистриб'юторами насіннєвих компаній. Це - 100% гарантія того, що ви придбаєте якісний насіннєвий матеріал та засоби захисту. Ми завжди готові до запитань, до дзвінків, консульта­цій клієнтів. Більше того, компанією «Сингента» ведеться активна ро­бота щодо захисту своєї продукції (розробка нового маркування, нане­сення голограм на тару із засобами захисту). Також у структурі компанії найближчим часом функціонувати­ме відділ по боротьбі із фальсифіка­том на міжнародному рівні.

Але якщо неякісне насіння ве­де до зменшення урожайності, неврожаїв і збитків, то шкода від фальсифікованих засобів захис­ту в рази більша. «Окрім того, що такими бодягами можна знищити врожай цього року, просто спалити заживо, відбувається колосальне забруднення земель сільгосппризначення на найближчі десятиріччя, - зауважує Олександр Воропін, -хто продає й застосовує ці речі, не задумуються над наслідками. Та й та особа, яка працює із сумнівни­ми препаратами, шкодить своєму здоров'ю не менше».

Інша річ - офіційно зареєстрова­ні засоби захисту від компанії «Син­гента», яка своїм ключовим напрям­ком у роботі вважає безпеку для навколишнього середовища. Кожен препарат проходить багатоступеневу очистку, тестується на десяток по­казників із питань екобезпеки, а піс­ля потрапляння в грунт розпад на­явних у ньому сполук відбувається природним шляхом. Навіть пакети компанії «Сингента» завдяки дода­ванню до поліетилену кукурудзяно­го крохмалю через 2-3 роки після попадання в землю перетворюють­ся на мінеральне добриво, в той час як звичний целофан зникає тільки через три століття. «Хоча в сучас­ному вигляді компанія «Сингента» розпочала свою діяльність лише в 2000 році, заснована вона на давній виробничій традиції, якій уже майже 250 років, - зауважив Олександр Воропін, - тож авторитет компанії -це праця не одного дня, в якій нині бере участь більше ніж 25000 фа­хівців із понад 90 країн світу. Своєю діяльністю ми сказали вагоме слово в сільському господарстві України й Полтавщини зокрема, на відміну від сумнівних виробників-одноденок, у своїй співпраці з клієнтами компа­нія «Сингента» вибудувала власну стратегію взаємин; ми не розділя­ємо клієнтів на крупні холдинги чи фермерські господарства, а йдемо з ними пліч-о-пліч, в унісон».

Візьміть калькулятор і підрахуйте...

Цінова політика підробленого контрафакту в середньому на поло­вину дешевша від оригіналу. Але як­що насіннєвий потенціал товарного соняшнику «Сингенти» становить більше ніж 35 ц/га, то з підробок понад 15% ніхто не отримує. Підра­хуймо все на калькуляторі.

Фальсифікат. 15ц/га (1,5 т/ га)*3500 грн/т (середня ціна соняшнику )=5 тис. 250 грн.

Оригінал. 35 ц/га (3,5т/га)*3500 грн/т {середня ціна соняшнику)=12 тис. 250 грн.

Економлячи 350 грн на підро­бленому насінні, виробник втрачає 7 тис. грн/га. Оскільки середньо-статистичне поле соняшнику складає 100 га, то збитки збільшуються в рази.

За інформацією газети «Село Полтавське» 17.02.2012

 

 

 

Інтерв'ю Оксани Лукаш