Компанія KWS публікує результати за перші дев’ять місяців фінансового року 2021/2022

Група компаній KWS (ISIN: DE0007074007) збільшила свої продажі на 13% впродовж перших 9 місяців фінансового року 2021/2022. Основні показники EBITDA, EBIT та результат за період досяг рівня попереднього року.

«Наші показники за перші дев’ять місяців сезону 2021/2022 відображають дійсний стан сільського господарства», – прокоментувала Фінансовий директор компанії KWS Єва Кінлі. «Зважаючи на різке підвищення цін на сільськогосподарські продукти, ми спостерігаємо високий попит на насіння з одного боку, а з іншого - стикаємося зі значним підвищенням витрат. Крім цього, наслідки війни в Україні мають негативний вплив на наші прибутки. Всупереч цим викликам наші фінансові показники стабільні.»

Продажі зросли на 13,3% до 1,213.7 (1,071.3) млн євро у звітному періоді. Загалом, вплив змін валютного курсу на продажі був мінімальним. Ключові показники прибутковості EBIT, EBITDA та результат за період залишаються на рівні минулого року, незважаючи на негативні фактори (див. таблицю нижче). Сильна девальвація турецької ліри мала негативний вплив на операційний результат компанії на додачу до значного збільшення витрат та наслідків війни в Україні.

Через збільшення обсягів робочого капіталу показник потоку вільних грошових коштів був нижче, ніж минулого року, на рівні –84.0 (–27.6) млн євро. Дебіторська заборгованість та товарно-матеріальний запас значно зросли через розширення групи компаній KWS.

Спираючись на результати діяльності компанії впродовж перших дев’яти місяців, Рада директорів оновила прогноз на 2021/2022 фінансовий рік. Наразі передбачається, що показник чистих продажів зросте приблизно на 10% (попередньо: з 6 до 8%). Цьому сприяє кращий, ніж передбачалось, хід посівної в Україні. Рада директорів особливо відзначила та дала високу оцінку роботі співробітників KWS в Україні: вони змогли доставити більшу частину насіння фермерам у дуже важких умовах та з великою самовіддачею, зробивши вагомий внесок у забезпечення країни продовольством на майбутнє.

Показник маржі по EBIT і надалі очікується від 8 до 9%. Прогнози для підрозділів кукурудзи та овочів були скориговані на тлі поточних результатів.

Огляд основних показників

У млн євро 9 міс
2021/2022
9 міс
2020/2021
+/-
Чистий обсяг продажів 1,213.7 1,071.3 13,3%
EBITDA 254.0 260.4 -2.5 %
EBIT 185.9 193.4 -3.9 %
Чиста сума фінансового прибутку/витрат -0.8 -7.6 89.5 %
Фінансовий результат від основної господарської діяльності 185.2 185.8 -0,3 %
Податок на прибуток та дохід 50.0 49.6 0.8 %
Чистий прибуток 135.2 136.2 -0.7 %
Прибуток на акцію (у євро) 4.10 4.13 -0.7 %

 

Результати діяльності окремих бізнес підрозділів

Підрозділ кукурудзи демонструє зростання чистих продажів на 20% – 723.2 (602.7) млн євро у перші 9 місяців. Південно-американські ринки Бразилії та Аргентини, в яких бізнес дуже розширився, сформували основну частину цих продажів. Ріст у майже 5% було досягнуто саме на європейських ринках. За непростих умов для ринку насіння кукурудзи чисті продажі американського спільного підприємства AgReliant зросли на 11% за рахунок вищих обсягів продажу насіння сої та сприятливого впливу змін валютного курсу. Значне підвищення виробничих витрат, розширення бізнесу в Бразилії та негативний вплив війни в Україні вплинули на дохід підрозділу, який знизився до 72,6 (77,7) млн євро.

Показник чистих продажів підрозділу цукрових буряків у перші 9 місяців зріс на 4% до 441.4 (425.4) млн євро, завдяки значному збільшенню продажів у Франції, Східній Європі та Північній Америці. Продажі сегменту зросли завдяки портфоліо продуктів КОНВІЗО® СМАРТ та щойно виведеним на ринок гібридам, толерантним до церкоспорозу (CR+). У четвертому кварталі очікується подальше збільшення чистих продажів у США та Європі. Дохід сегменту склав 162,4 мільйони євро у порівнянні з минулорічним показником – 164,3 млн євро. Девальвація турецької ліри також мала негативний вплив на прибуток.

Чисті продажі підрозділу зернових культур у перші дев’ять місяців зросли до 200,2 (176,9) млн євро здебільшого через стрімкий ріст у продажах насіння ріпаку. Прибутки підрозділу зросли також через сприятливі ринкові умови та покращені показники портфоліо гібридів. Чисті продажі насіння жита та пшениці зросли, а прибуток від продажів насіння ячменю залишився на рівні минулого року. Продажі насіння сорго у Бразилії також були дуже вдалими. Дохід підрозділу зріс до 53,5 (44,4) млн євро на фоні зростання чистих продажів та покращеного асортименту продуктів.

Показник чистих продажів підрозділу овочевих культур впав до 34,5 (38,5) млн євро зокрема через великі товарні запаси на складах дистриб’юторів та посилення конкуренції. У звітний період компанія KWS заклала основу для майбутнього зростання, значно розширивши свою селекційну діяльність. Нові селекційні центри були відкриті в Іспанії. У ході підприємницької діяльності та створення підрозділу овочевих культур дохід підрозділу впав до –15.3 (–13.0) млн євро. Якщо не брати до уваги наслідки розподілу купівельної ціни придбаних компаній, дохід підрозділу впав до –0.6 (6.6) млн євро.

Показник чистих продажів корпоративного підрозділу досяг 7.2 (5.4) млн євро. Переважно його створюють фермерські господарства KWS. Оскільки всі міжгалузеві витрати на центральні функції групи KWS, а також основні витрати на дослідження лягають на корпоративний підрозділ, результат діяльності підрозділу, як правило, від’ємний. Показник доходу підрозділу дещо знизився до –77.8 (–75.4) млн євро.

Прес-реліз