Комітет Європейського парламенту з питань сільського господарства та розвитку сільських територій (AGRI) 22 вересня підтримав визнання еквівалентності для насіння зернових, кукурудзи та сорго з України.
Тобто, фінальний етап до експорту насіння зернових, кукурудзи та сорго до ЄС встановлено. Наявне рішення дає можливість, бути включеним та розглянутим вже на найближчій сесії Європарламенту, що очікується з 5 жовтня.
В процедурній картці ця дата вже зазначена як орієнтовна.
І щоб не казали, скептично обговорювали, та врешті співпраця українських та європейських інституцій, підтримка та спільна наполегливість у вкладних умовах 2020 року, дозволили пройти всі етапи законодавчої процедури ЄС.
Економіка майбутнього — це економіка інновацій, тобто технологічних рішень та складних продуктів.
Найбільша маржа, і це не секрет, якщо у діяльності є дослідження, виробництво і продажі, тоді є max вигода і додана вартість.
І це все, чому галузь насінництва стійка та домінантна для розвинутих країн:
— базується на трьох складових: селекція, виробництво і торгівля;
— щорічно галузь інвестує 15% від свого обороту в сферу досліджень і розробок;
— найбільш економічно розвинені країни мають насіння у своєму експортному портфоліо. І обсяг його світового експорту зростає з року з рік та перевищує $1 млрд;
— селекційні інновації — це відповідь глобальним викликам у сфері продовольства та кліматичним змінам;
— галузь насінництва сприяє більшості з 17 Цілей Сталого Розвитку, ухвалених ООН, таких як Подолання бідності; Подолання голоду; Міцне здоров'я і благополуччя; Гідна праця та економічне зростання; Промисловість, інновації та інфраструктура; Відповідальне споживання та виробництво; Пом'якшення наслідків зміни клімату; Захист та відновлення екосистем суші та Партнерство заради сталого розвитку.
Усі держави рівні по правам, але нерівні по можливостям. І це факт, є сильніші, є кмітливіші і т.д. Але маємо виходити з парадоксу ресурсної країни, та спільно розвивати селекційні технології, а це вимагає інтеграції та співпраці задля спільної ЦІЛІ — Рейтинг насіння виробленого в Україні. Рейтинг = впізнаваність * репутацію.
Коли говоримо про торгівлю насінням, то передусім це про впізнаваність та нашу репутацію, як виробника насіння найвищої якості в Україні, який працює зі світовими досягненнями селекції.
Відтак, рейтинг України в галузі, формуємо спільно, передусім з поведінки та культури дій виробників, постачальників, об'єднань та вміння відповідати за свої дії зверху-вниз.
І ось, уже вміння об'єднуватися, своєрідна дифузія європейських та національних напрацювань сформували ДОВІРУ від європейських колег та їх публічну підтримку.
Національні асоціації з країн ЄС, і ми, від України, разом та за сприяння Європейської насіннєвої асоціації Euroseeds, до якої ми належимо як єдиний представник від України, направляли звернення та відкрито заявили по підтримку України, необхідність рішення до членів Комітету AGRI Європарламенту і закликали підтримати остаточно надання еквівалентності для України.
І сьогодні, це тренд єдиний для всіх. Міжнародна насіннєва галузь прагне гармонізувати свій голос в рамках політичного, економічного та соціального контексту, який постійно змінюється.
Не зважаючи на те, що 2020 видався доволі складним роком в багатьох питаннях, розгляд визнання еквівалентності українського насіння в ЄС нарешті зрушив з місця і усі процедурні європейські етапи пройдено.
Щоб зробити сектор домінуючим, потрібно створити культуру майбутнього. Ринок конкурентний, зі своїми вимогами до продукції та іміджу і репутації виробника, який має гарантувати відповідні показники продукції. Місце на ринку не запропонують виробникам, які не мають чіткого спрямування, продуктової стабільно поновлюваної лінійки, знання і розуміння потреби клієнта-споживача та тенденцій на товарних ринках, іміджу і репутації.
Очевидно, що ми, як Україна:
— є безпосередніми учасниками постійного розвитку аграрного сектору, його оновлення та постійного руху вперед і запиту на нове;
— запит на «сенс» та необхідність рішень питань по суті повернеться швидше, ніж ми думаємо;
— закон будь-якого дискурсу, включно політичного, працює так: влада змушена створювати ту реальність, яку проговорила зі своїм носієм/виборцем.
Матеріал вперше опубліковано на сайті AgroPortal.